Že sam naslov knjige Dizajni za pluriverzum (slovenski prevod izšel leta 2022 pri OIKOS) v skovanki »pluriverse«, torej »pluriverzum« oziroma »mnogosvetje«, še kako aludira na zapatistično parolo »Svet mnogoterih svetov«, ki jo je skupaj z vso zgodovino in sedanjostjo zapatističnih skupnosti ključno imeti v mislih med branjem te monografije. Knjiga se preprosto povedano loteva problematike tvorjenja/oblikovanja svetov, na nek način pa se njena, v osnovi pomensko »pozitivna« teza ustvarjanja, gradnje in oblikovanja vsekakor lahko jemlje tudi v svojem negativnem aspektu, torej kot teza »proti«. V tem primeru je teza zastavljena proti digitalnemu, tehnocentričnemu, neoliberalnemu, vsekakor pa je v svoji srži zasidrana v širok opus monografij z izrazitim stališčem proti pobesnelemu kapitalizmu. Za razliko od nekaterih stereotipnih in klišejskih monografij, ki antikapitalistično držo uveljavljajo preko neposrednega manifestativnega tona, avtor knjige Designs for the Pluriverse Arturo Escobar to naredi preko svojevrstnega orodja – specifičnega pojma, ki v našem prostoru še zdaleč ni spolitiziran: dizajna. In zakaj ravno dizajn, glede na to da avtor, kot sam zase napiše, ni poklicni dizajner niti teoretik dizajna? In res, Escobar je po izobrazbi kemični inženir (v nadaljevanju izobrazbe se je ukvarjal z živilstvom in prehrano), po poklicu je antropolog, po geografski opredelitvi Kolumbijec, lingvistično pa vrsto let opredeljen dvojezično – objavlja tako v kastiljščini kot v angleščini.